Magazin

Így iktasd be a mozgást a mindennapokba! Eláruljuk, ez Budapest mely részéről a legkönnyebb

2022.02.18.

A mozgással nem csak kondiban tartod a tested, de nagy szerepe van a stresszoldásban, az úgynevezett öröm hormonok felszabadításában és a produktivitásban is. A hosszas ülőmunka, a sok mobilozás és a szinte mindenkit érintő idegeskedés rengeteg feszültséget hoz létre az izmokban, a mozgáshiány pedig melegágya az elhízásnak. Kezdetnek szerezz be egy fitnesz órát applikációval (körülbelül 10 ezer forinttól felfelé kell rá számolnod), számold ki a napi mozgásigényedet és láss hozzá.

Otthoni edzés

Igazából ki sem kell mozdulni a négy fal közül ahhoz, hogy kondiban tartsd magad. A legkevesebb befektetéssel az jár, ha csinálsz egy kis helyet a nappali közepén és elindítasz egy edzésprogramot például a Youtube-on. Rengeteg ingyenes, de akár fizetős jóga órán vagy erőnléti edzésen vehetsz részt online. Ebben az esetben mindennel együtt akár harminc perc alatt végzel, hiszen nem kell elsétálni vagy elautózni az edzőteremig és vissza.

Vásárolhatsz, de akár bérelhetsz is szobakerékpárt, futópadot vagy bármilyen edzőgépet, amin naponta fél-egy óra munkával a napi betevő sorozatod mellett már le is tudtad a testedzést. Nem kell hangsúlyozni, hogy ez a megoldás mennyire előnyös az időmenedzsment szempontjából, ráadásul akkor is könnyen rá tudod venni magadat, amikor a napi hajtás után még az edzőteremig sincs kedved kimozdulni.

Két kerék

Ha nem a te tereped az otthoni edzés, inkább szeretnél kimozdulni, akkor szerezz egy kerékpárt. Ha bizonyos napokon kiváltod a kocsit vagy a tömegközlekedést, nem csak többet fogsz mozogni, de mobilabb is leszel a városban, hiszen sem a dugók, sem a menetrend nem fog beleszólni az életedbe. Nem csak közlekedésre, de akár egy hétvégi bringatúrára is használhatod vagy napi pár kilométert is tekerhetsz vele a környéken, a lényeg, hogy összesítve minimum napi félóra mozgást vigyél így az életedbe.

A XIII. kerület ideális a kerékpározásra, hiszen akár közlekedésre, akár szabadidős tevékenységként is jól használhatod a biciklidet. Bringaúton kellemes tempóban 30 perc alatt a kerület belső részeiről is eléred a belvárost, a nagy irodaházakat, bevásárlóközpontokat. Tippünk: túrázáshoz, napi tekeréshez tökéletes a Rákos-patak menti kerékpárút.

Aszfalt helyett futókör

Ha kerülnéd a forgalmas helyeket, de mégis kimozdulnál otthonról, akkor a te tereped a futás vagy a sétálás lesz inkább. A pesti oldalon is sok olyan helyet találsz, ahol kiépített futókört és/vagy nyugodt zöld környezetet találsz. Mindenképpen nézd meg a Margit-szigetet, a Városligetet, ha a közelben laksz, akkor a már említett Rákos-patakot vagy a Dunapartot. Ezeken a helyeken nem kell elhagynod a várost, kiépített rekortán futókört találsz és mégis a természet közelében lehetsz, friss levegőn, fák között. Javasolt beruházni egy jó futócipőbe hiszen a sérülések elkerülése végett nagyon fontos, hogy a legprofibb, a lábadra leginkább illő cipőben végezzél edzést.

Mozgás munkavégzés közben

A szakértők szerint az nem fogja minden problémádat megoldani irodistaként, ha hetente párszor edzel, mert a fő gond a rossz helyzetű ülés - sokszor órákon át -, ami a testedet egy természetellenes pozitúrába kényszeríti. Erre találták ki a váltott testhelyzetű munkavégzést, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy néha állva, néha ülve dolgozol a számítógépeden. Optimálisan ehhez egy állítható magasságú asztalt kell beszerezned, és az előre beállított magasságba húzza fel és süllyeszti le az asztallapot a monitorral együtt Mindezt kreatívan is meg lehet oldani, például dobozokkal.

Más megoldás az irodajóga vagy -torna, amit akár a székben ülve is tudsz végezni. Megmozgatja a gerincedet és a kritikus izomcsoportokat, ellazít, így kicsit felfrissülsz és mehet tovább a munka.

Már ezért sem mindegy, hogy hol laksz…

A sportolási lehetőségeid attól is függhetnek, hogy Budapest mely részén laksz. A 13. kerület, ahol a LIVING otthonok, a Kassák Passage, a Kassák Terrace, a Le Jardin vagy a Park West található pont ideális lokációval rendelkeznek a rendszeres mozgás beiktatásához is. Közel a Margit-sziget, a Városliget és a rakpartokon végigfutó bicikliutak. A sporttevékenységhez is ideális környezet még egy ok, hogy egy LIVING otthon mellett döntsünk.

Értékesítés

Keresse értékesítőinket

+36 70 705 23 69
sales(at)living(dot)hu

LIVING bemutatóterem
1134 Budapest, Klapka u. 8.

Megtekintés térképen

Ajánlatkérés 0
vissza